torsdag 18 december 2008

Onsdagens maträtt


jag skulle haft ounia o jag tyckte jag såg det i skåpet Men Icke.

Det fick bli kornris,gurka o denna kycklinggryta.

Fräs rödlök

2 kycklingfileer (var tinade, hade även inne i ugnen i 10 min på 200g, inget tvång dock)

ca 1 msk alprosoya, creme o en skvätt alpro soya.

Kryddor : Chili, himlayasalt, cayenne, örtsalt.

Skärde kycklingfileerna i skivor o fräste tillsammans med löken.

Tillsatte "alpro soya" matlagningsgrädde, fri från mjölk. Och en sådan creme fresh, mjölkfri o laktos fri. Samma som jag hade i linssoppan. Tillsatte kryddorna också.

4 kommentarer:

  1. tusen tack gullettt de kommer säkert bli jätteskojj =) här skiner solen idag =) underbart =) gud va maten såg god ut blev ju fan läskad nu =( ahaa .. du måste laga mat åt mig någongång så kan vi gifta oss sen.. den ja gifter mig med ska laga god mat hahaha.. va e de man säger " maten e vägen till mannens hjärta" alternativt (stjärta) haha pussssss

    SvaraRadera
  2. Lät gott..men vad i hela havet är ouni??

    Ha det gott

    kram Anki

    www.alltochingenting.se

    SvaraRadera
  3. Hej hej=) Tack så mycket! Ja det var en väldigt lång dag härom dagen verkligen, vad jobbar du med?:) Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Oscar : haha, jag hade förväntat mig det svaret ifrån dig ;-D
    Ounia - Är som couscous står bland riset i alla butiker.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.