lördag 20 december 2008

Lördag med mig själv

det låter tråkigt, men klockan går fort o jag har massa o stå i. Iugnen står:
Lördagens maträtt Fiskpanna med svamp, som serveras med Råris!
4 portioner
600 g sejfile
1 tsk salt (jag tog flingsalt, tycker det är fint på maten)
2msk olja eller smör
1 citron (jag tog apelsinsaft över istället)
1 vitlöksklyfta + riven ingefära (står inte i receptet, men jag följer aldrig det ändå) Luktar gott ifrån ugnen
200g färska champinjoner
2 tomater
fint o dekorera med oregano
15- 20 svarta oliver (jag ogillar det , så det hoppar jag över)

Sätt ugnen på 150
Lägg fiskfileerna i en ugnsäker form, strö över salt o peppar o olja över.
Riv skalet av citronen o pressa ur saften. Skala o hacka vitlöksklyftan. Skiva champinjonerna o tomaterna.
Blanda citronskal, vitlök o oregan i en bunke.
Fördela blandningen över fisken, lägg tomaterna o champinjonerna, häll citronsaft över o det som var i bunken. Sätt in formen mitt i ugnen i 20 min.
Serveras med ris.
/E <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.