söndag 14 december 2008

"Misslyckade chips"


Fast det beror på hur kräsen man är..


Jag skulle prova nu mitt i natten att göra ; nyttiga chips. Inte för att jag är en chips människa, tänkte prova mig fram och se. Eftersom jag gjort knäckebröd så måste det vara samma princip, att det ska "torka" på låg värme. Pappas jobbarkompis lever på chips han frågade mig om mat och vad som är fel o varför.

- Chips då, är det så farligt?

Ja, det innehåller E-ämnen o härdat fett så det ska du inte äta egentligen.

-Jag som lever på chips, så jävla gött

Ja men E ämnerna förstör kroppen och ökar suget, skapar ett beroende, så som smågodis det är också massa E-ämnen. Vi vill ju bara ha mer och mer tillslut. Och vem vet vad E-ämnen innehåller eller vad det är för "ingrediens"

-Nej.

Det finns 20 000 olika kemikalier i 6000 konstgjorda aromer. Till och med KRAV har godkända tillsatser i deras livsmedel som är tillåtet enligt lagstiftning. Jag säger bara det att det är inte konstigt att människor blir sjuka. Kroppen blir sjuk och det kan ju bara bero på Vad den får i sig, vad som får den o "fungera" varje dag. Det är Helt logiskt.


Receptet då haha.


Jag lade potatisskivor på en plåt, så många som jag ville ha. Relativt tunna med olja och salt och 100 grader, svårt o säga tiden. Nu provade jag mig fram o en del blev bra men jag tror man får testa sig fram. I och för sig beror det på hur kräsen man är, Prova om ni vill :-) Hör av er om Ni lyckas bättre.

1 kommentar:

  1. Hehe, jag åt mycket chips i yngre dagar, nu avskyr jag chips. Man kanske borde äta mycket för att kunna ogilla det? Gjorde hemmagjorda chips en gång i tiden också, de blev mjuka ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.