måndag 15 december 2008

Kvällsro

Friggs har många goda te sorter, Även hälsobutiken.
Såg "mannen som talar med hundar" Det var ett fint avsnitt han är riktig duktig, men jobbar man med hundar dagligen och har det som intresse så är inget omöjlig.

Tänkte byta ämne, bara för att nämna en sak som min släkt strider med.
Jag är inget fan av "advokaterna" Jag var den som klara 2lektioner av rättskunskap, men när det gäller sina nära o kära.

Handlar om
Min morbror som Pappa - han har fått ensamvårdnad Äntligen
Mamman - Låter sonen göra som han vill, hon får honom inte till skolan o han inser inte allvaret i det.
Pappan - Har fått sonen till skolan när han vart där, men har inte vart hos honom på 8veckor o pappan har god kontakt med skolan o socialen Vill det bästa för sin son.
Mamman - Hon förnekar detta o påstår att sonen är rädd för sin pappa o har en traumatisk upplevelse från när hon o pappan gick isär. Hon påstår också att pappan har alkoholproblem o använder "näven när det gäller"
Nu i dagens läge Vann min morbror tingsrätten på sin sida o fick ensamvårdnad. Men mamman har inte fått sonen till sin pappa, som är beslutat o använder sig av ursäkter. Sonen har god relation o pratar med sin pappa ofta o har vart påväg till honom o sett framemot det. Mamman har satt stopp "jag har inte tid o skjussa" Och har tidigare använt sig av "du kommer få ett helvete"
Min morbror - Har nu fått socialen o de övriga inblandade o förstå hur hon fungerar. Först var det i stil med " En mamma o son som blivit misshandlade o är rädda för pappan som har alkoholproblem" SNÄLLA MÄNNISKA, BETE DIG!
Hon begår nu emot tingsrättens beslut o kan nu få böta 50 000 kr.
Dagens ros till min morbror som får gå igenom detta o är stark o inte ger med sig.

Go natt , Nu ska jag verkligen lägga mig i tid! / E <3

4 kommentarer:

  1. Oj låter som en riktigt jobbig situation!
    Ha en bra dag

    //Anki

    SvaraRadera
  2. Ja det är jobbigt för min morbror som slitit med detta i flera år o som haft motvind. Men det ser faktiskt ut o lösa sig snart, tack för omtanken!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det äntligen går åt rätt håll med det där.. Och jag säger detsamma, dagens ros!

    -
    Te på hälsokosten, prova Yogi te, cinnamon spice. Mitt favoritte! =)
    -

    SvaraRadera
  4. Jag har tittat på de te sorterna när jag vart inne. Ska köpa de ;-) Litar på dig!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.