onsdag 31 december 2008

Häslotips!


jao, jag har skrivit om en del tips; finns tusen kvar!
Har nämnt Matdagbok - för att man själv ska se vad man gör för fel, man ser lätt ett mönster. Sen Frukt o Grönsaker under dagen - enkelt att göra o förbereda
Ekologiska varor - Dels för att undvika att få i sig skadliga E ämnen o andra tillsatser (kan läsa varje inlägg) Har även gett dagens middagstips/lunch o skrivit till råd.

Sista hälsotipset som jag tänker ge är Regelbundna tider, inga stora skrovmål under dagen utan jämt fördelat. Protein(kött, kyckling, fisk, ägg) och grönsaker o en hand med kolhydrater; undvik pasta o bröd till maten det degar sig o irriterar tarmfloran.

Finns flera bovar i dramat ; läsken, det är frätande o skadligt mot kroppen. Det är en stor början o sluta med det. Rökning är mångas dröm att sluta med. Det beror på den övriga kosten, ändrar man livsstil så får man inget sug. Något jag vill nämna är "banta ner sig" Det fungerar inte att låta kroppen slita o må dåligt; utan göra ett välmående för dig o din kropp. Bra, sund o god mat finns. Svårt är det i början så är det med allt, det var det när man skulle lära sig cykla. Lycka till med era nyårlöften, jag kommer lyckas o inviga 2009 med ett leende ! Bilden är på mina arbetskamrater i Oslo - slutet av maj.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.