onsdag 21 januari 2009

Nu i eftermiddag

jag fick lönebeskedet idag för de dagar jag jobbet under jul-nyår
Kan ju inte säga annat än att de behövs just nu, sen vore det inte dumt o vinne på keno. Fattar inte vad jag gjort gud för ont..
Eller så kan man jämföra med livet vi lever här o hur de lever i afrika, tänk vilka starka människor i psysket. Här går vi o äter lyckopiller o beskymrar oss hur vi ska ha råd till
resa, kläder, bil, hus/lägenhetMedan de lever för att få friskt vatten o mat i sig; så orättvis världen är..Fast nu lever inte jag så o jag antar att jag har kommit upp ett "kast" , inte tillräckligt för att kunna unna mig allt till mig , vänner, familj o släkt. /
IGÅR
Jag o sanna såg dokumentären "flickan med två huvuden" en sorgligt slut o en annan religion, själv skulle jag bli skogstokig om min farmor/mormor/svärmor skulle bestämma Mina o Min familjs beslut. Lilla flickan som inte fick leva mer än 2månader o "flickan med 4 ben" Älskar dokumentärer!

4 kommentarer:

  1. åå jag såg oxå det programmet, det fick en att verkligen tänka till kan jag säga!
    Jag skulle snarare bli galen om jag fick ett sånt barn, tänk så hemskt, tänk hur jobbigt hon skulle få det när hon blev äldre, vilket liv hon har framför sig.. usch stackars.

    Vi har det sjukt bra, men vi är så otacksamma att vi inte märker det.
    Jag menar se bara på mig egentligen, jag går hemma hela dagarna OCH jag har lön!! inte mycket men jag har så jag kan betala räkningar och lån mm.
    Men det är som du säger, man vill resa, ha bil, hus, kläder och lite till. usch så materialist man är.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Förresten, tack för att du följer min blogg även om jag inte har en händelserik vardag.. hihi
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det var en tragisk dokumentär. Vad hemskt med de där att de tror att de är en gudinna som föds. De gör ju knappast saken bättre.. Ännu en sak att ta ställning till då menar jag. Kan man operera en gudinna så hon blir "normal" eller inte? Tyvärr inte bara brist på tillit hos doktorerna tror jag. Jag inbillar mig att det skulle varit lättare ifall de inte hade den religionen, fast jag vet ju inte.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi har verkligen i-landsproblem i det här landet.. vad glad man borde vara egentligen.. mycket tänkvärt..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.