tisdag 6 januari 2009

lunchtips/frukost

Jag åt precis Äggröra med mosad avokado, super gott med salt o olja över.
2 ägg o vatten
1 avokado
Smart tips är om man gör en grönsallad o har i kylskåpet som man kan äta av i två dar.
Sallads huvud eller en sallad som man tycker om (finns massa goda mix påsar)
Gurka
Tomat
Majs
Rödlök En enkel sallad som min pappa till o med klarar av.
Olivolja i salladen för att få med det bra fettet (kan man ta över tallriken sen ist.)
Äggröra är bara att röra runt äggen tillsammans med vatten (som en omelett) de brukar jag göra. Sen finns det mjölkfri yoghurt som man kan hälla i 1 msk :-)

2 kommentarer:

  1. bra tips, jag borde egentligen kopiera o spara alla smarta tips jag ser..:)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar äggröra och avokado. Ihop? Det måste jag prova, låter underbart ju! =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.