måndag 12 januari 2009

Förstår inte

Såg ett programm förra veckan som handla om anorexi.
Unga tjejer som fick komma till ett behandlingshem i england. (det var sådan stoor väntekö)
De hade uppdelat i olika rum, 2-3 st nivåer kan man säga. Ett av rummen var de dom som inte kunde äta utan fick ha övervakning över måltiderna. Andra rummet satt personalen med men det var friare, kanske var det som var att de fick ta maten själva. (kommer inte ihåg)

Deras sätt o syn på mat var heelt feeel. " De ska äta maten fast de är pommes o korv med fet sås" Då är min fråga Är det inte meningen att man ska få bättre uppfattning om mat o kost, speciellt när man är på behandlingshem?! stackars flickor.
De var inte alls gamla o när man har anorexi lever man i en bubbla med tvång, sätter press på sig själv o kan inte tänka på annat än mat. Jag har själv haft symtom på anorexi men lidit av bullemi; som jag själv klarat igenom, pga att få en balans i mitt tänkande o bättre förhållning till god, nyttig mat som innehåller näring, plus kosttillskott.

Tanterna på detta stället hade ingen push till att de skulle få självbilden o självkänslan tillbaka. " Nu skulle du ha gått upp 5kilo, men det har du inte" eller när hon hånade en flicka " Du tror väl ändå inte att det är kalorier i vatten" Varför arbetar dem inte med bra kost o näringsrika måltider som dem mår bra av, Snälla, färdiglagad mat borde vara förbjudet överhuvudtaget!! Detta gjorde mig extremt upprörd, så fina flickor som har tappat sig själva Då hade jag sådan lust o göra en förändring o hjälpa unga människor med bättre förhållning till mat / E <3

3 kommentarer:

  1. Hemskt hur dom blir behandlade, hemskt att ens leva så och ha dom problemen.
    Jag kan inte ens titta på såna program för jag blir för upprörd.

    SvaraRadera
  2. Ja man blir Verkligen det, blev fruktansvärt arg!!

    SvaraRadera
  3. Ja, de blev väl matade med choklad också, men hur nyttigt är det?
    Jag är också kort förresten. Inte ens 160!
    Att jag somnade där beror nog på att jag var otroligt trött, haha! Hade lång håltimma också dessutom :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.