onsdag 4 februari 2009

Träning som gäller

Ja nu satte jag igång igår med gymmet. Har inte känt mig bra alls sen i sön, lika bra o vila kroppen då. Kom hem från gymmet för en stund sedan.
Igår blev det genomgång på benen.
Framsidalår 3rep på 40kg ,baksida 3rep på 60kg, insida utsida 3rep 30-40kg, & benböj 100 kg ^^ Lite bröstövning också på 40kg. Va fan när ska man bli fit då? haha.. tålamodet brister. Ska ta mina mått ikväll o se om det är förändring.
IDAG
Uppvärmningen blev 30 min, Gött att svettas!
Triceps 2övningar, Biceps 2övningar 3 repetioner!
Ryggen 3övningar med 3repetioner
Magen 2 övningar
*Frukosten kl 09 30: omelett med lök,champinjoner, vatten o olja. Makrillfile, sallad o potatismos från igår.
*Lunch kl 13 00: havregrynsgröt med banan,apelsin o herbalife kosttillskott
*Mellanmål kl 15 00: Skulle äta en avokado men ej mogen så de blir aloevera jucie
Promenad med kitty
*Middag tilllagas kl 16: Ska göra rotfrukter i ugnen, med lax till !
Kanske lite popcorn ikväll till de okända kl 20 00 eller om man ska göra morotstavar ist ;-)

Träningstips: Var noga med dina måltider, alla vet att frukosten är viktigast men även kvällsmålet. Att äta efter kl 18 gör ingenting då håller man blodsockret jämnare. Om man istället hoppar över middagen eller något kvällsmål så ställs kroppen in på "sparlåga", utan de är viktigt o äta ett mål innan läggdags speciellt för den som tränar! Och att man återställer kroppen direkt efter träningen , helst inom 30 min Då har jag min shake som jag tar. Viktigt att dricka vatten under en träning 1,5liter på 1timma Det är kroppens förbrukning, om man nu är där för att träna ^^ Mer tips kommer..

2 kommentarer:

  1. Åh låter som ett bra pass. Härligt att svettas, härligt att känna att man gjort nått bra med kroppen.

    Kolla in valpen inne på min blogg!
    Va fan säger jag bara, alla får ha valpar/hundar men inte jag! Hur hinner alla? =(

    Ha en kanon dag tjejen!
    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Okej men hur gör du om och när du börjar jobba då? För visst jag skulle kunna ha en valp nu, men sen då? Fattar inte hur man gör när man väl jobbar, vem tar hand om hunden? Dagis? Dyrt som bara den juh.
    Undra om jag någonsin kommer kunna ha hund. =(

    Ja nice med gymmet, ska dit på fredag. Idag blir det Kung Fu, sparkar och boxning. =)
    Kram på dig med bloggvän! =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.