onsdag 4 februari 2009

Dagens Maträtt


Rotfrukter i ugn med lax o "dipp"

- Mums var gott o nyttigt också, inget dåligt samvete här!
Jag skar ner
morot palsternacka, rotselleri, 1 potatis
o la det i en ugnsform och hällde olja över o örtsalt med chilismak.
Laxen tog jag i hett vatten (inte tinad allså) o la den bland rotfrukterna Ugnen ska vara på 200grader i mitten ställer man formen i ca 20-25min
(Solrosfrön kan man lägga i ugnformen en stund innan de är färdigt eller om man äter de som dem är, jag tog de "natuerella")
Lätt som en plätt!


Denna "dippen" gjorde jag för att jag fick sug på sååås haha!
Färska champinjoner
rödpaprika några skivor
riven ingefära (älskar den smaken)
1dl soyacreme (istället för cremefresh, mjölkfri laktosfri)
himlayasalt, cayenne o citronsaft för att det ska passa in på laxen
ÅH SÅ GOTT DE BLEV & ENKELT
Skära ner, olja ,kryddor,20min i ugn o röra ner något som blir som tryffel i munnen ;-)
/Nu kan jag nog unna mig popcorn ikväll, efter en promenad också ! see you..

3 kommentarer:

  1. Låter som en vinnare! =D

    SvaraRadera
  2. Har ju inte bloggat på ett tag och jag raderade alla bilder så det tod ett tag innan jag fattade vilken elefant:P

    SvaraRadera
  3. Åå va gott det såg ut. Du har inga bra lätta recept att tipsa om? jag håller ju på med en hälsoblogg nu också, så det vore ju perfekt med lite recept.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.