onsdag 11 februari 2009

Hälsa/ Mat / Råd

Ja mitt i natten, men jag har tänkt mycket på människor med dåliga vanor
- övervikt, undervikt,
problem med mensvärk pms
ständigt sjuk (dåligt immunförsvar), missfall, svårt o skaffa barn
"bokstavs barn" ätstörningar
nervösa, trötta, magproblem, Finns massa, alla har en kategori.

Har tidigare skrivit i bloggen om mjölk/gluten intolerans, Jag lovar er prova en månad utan gluten o mjölk så gjorde jag ; Mår så mycket bättre i kropp o själ. Sen har jag mitt näringsrika kosttillskott som hjälper till o mina vitamintabletter som stabliserar "suget" o fiber som hjälper tarmfloran. Saker som du borde göra först, som inte kostar så mycket
- Lägg extra kr på ekologisk mat E ämnen o glutamat som finns i kryddmixer, röror o thaigrejs, läs ibak vad det innehåller SE UPP! Det påverkar nervsystemet. Jag blev själv trött o hängig efter maten, sådär sjukt trött o slö i kroppen. "jag som äter så bra" men det var min citronpeppar som innehåller glutamat.
- Rutiner/Måltider japp 3 tim mellan o 3fasta mål, frukost, lunch, middag. Imellan frukost o lunch mellanmål, spec om du går i skola eller på jobbet då du rör dig. Mellanmål efter lunch så tar du hellre middagen lite senare. Ställer du in kroppen med detta så kommer den säga ifrån när det är matdags.
- Rökning/läsk/ snus/snabbmat/micromat Läsk innehåller E ämnen Sorry folk där försvann groggarna o fredagscolan ^^ Rökning bidrar med massa andra dålig vanor som läsk, godissug osv. Micro , alla borde slänga den, heeelt onödigt & äta "nyttigare" snabbmat som findusfärdigrätter Kan lika gärna äta mcdonalds. När du värmer upp maten i micron försvinner All den näring, mineraler som fanns i maten ifrån början. 1 blir det microvågor i maten(strålning) som kommer in i kroppen
2 bismak o du förlorar smaklökarna, tillslut blir du bedövad av den maten o tycker det är gott tillochmed. 3 Dålig mat, dåligt humör, o kroppen fungerar inte som den ska.

- Mjölk & Gluten Det är inget skitsnack, prova en månad & det är inte tråkigt o omöjligt med sötsaker /pajer / pizza osv. Och det finns soya/havre produkter o ersätta om man känner behov.
Mjölk har ju ett ämne i sig som inte är bra emot kroppen Kasein, LÄS SYMTOM på äldre inlägg "hälsa" sömnproblem, anorexi, diabetes 1.
Skillnad är att mjölken surnar i magen o näringsupptaget blir sämre.
Gluten gör magen uppblåst eller form av förstoppning, hudproblem,bulimi osv. Av all "deg" tarmen får bearbeta som irriterar o ger utslag iform av finnar o ändra tedenser. Innan Jag sluta med både och så drack inte jag mjölk för jag har valt bort det automatiskt, är inte van o uppväxt med att dricka mjölk så mycket. Men jag hade mest problem med uppblåst o rund i kroppen & trött.

Personligen tycker jag att alla borde offra 1 månad av sitt liv på att göra en ändring.
Ps: den som vill /intresserad av herbalifeprodukter får 25% rabatt på det rekomenderade försäljningspriset. Jag vill hjälpa till en bättre livsstil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.