fredag 20 februari 2009

Nu har jag bestämt mig

TROR JAG.
Foto är min grej helt klart, när jag har en ide o står o fotar så ser jag direkt ljus, former o vinklar. Precis som ett fotograf ska göra, vara flexibel ha kul och vara ärlig. Samtidigt blir man så nervös när man väl ska komma till kritan o någon person ska sitta & bedömma mina bilder som jag själv är nöjd med. Detta gör mig osäker, för jag vill ju att bilderna ska vara perfekta o skitbra, allså att jag ska känna ; Ja men detta kommer gå bra!!

Tips som jag tycker gör en bra bild är
Ljuset ; att man ser skuggor, ljusa partier o Blixten Man behöver inte använda den jämt, våga släppa den även om den vill ha uppe blixten.
Formerna; Vi ser ju kvinnorfiguren som en form, samma med kort, Olika längder storlek, högt o lågt, nedifrån o uppifrån så får man olika perspektiv. Våga !
Vinklar: Det är ju att man rör på sig , inte själva motivet utan du, ligg, stå sitt på huk, knä osv
Mina fototips för idag! :-) annat än hälsa ^^

2 kommentarer:

  1. vad kul att du bestämt dig! du är duktig kära kusin :)

    SvaraRadera
  2. använder du stativ? jag tycker det lätt blir lite suddigt när man tar utan blixt annars

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.