söndag 7 februari 2010

mina vänner




Vännerna som börjar på S, låt mig presentera Sandra och Sanna. Underbara ladies

Min Vän sanna!
- vart träffades ni? vi börja skriva på lunarstorm, efter hon slutat i min klass och sedan började det närma sig sommaren och vi båda ville komma iform (som vanligt) vi bestämde tid och plats började träna på hälsostudion i Lidköping. Tiden gick, vi träna, vi börja festa, umgås på fritiden, prata i telefon och allt de där. Vänskapen växte fort och åt rätt håll.
- Vad är det som gör henne till en sådan bra vän? Hon vet hur jag är och när jag känner mig nere eller bara ledsen så vet hon exakt vad hon ska säga för att få mig på humör igen. Hon har bra svar på alla mina klagomål och hennes tålamod med mitt humör är såå bra. Hon har ett lugn som bara får mig och le när jag blir irriterad. När vi umgås är det mer skratt än ledsamheter men när vi kommer i depp perioder så leder det fort till skratt.
Alla har dåliga sidor, mer eller mindre har sanna det?
Jag kan lätt bli irriterad och det är ingen överraskning om man känner mig men det går fort över. Jag kan tycka att sanna är för ivrig ibland, med frågor, åsikter och vad man tycker om situationen till exempel.
Vad är det som har fått eran vänskap att hålla?
Det är mycket som har hänt och som fått oss att hålla ihop, prata, diskutera mera om allt. Lärt känna varandra utanochinnan. Jag är också glad att hon har ett sånt bra förhållande med sin kille och det får ju vänner att stanna också.
När du tänker på Sanna som vän , vilket minne kommer upp då?
- Jag tänker på sommaren 06 när vi var i lysekil Sanna hade fyllt 18 år men jag hade en vecka kvar. Vi festade och hade fått för oss och tälta, dricka vin och ha en riktigt kul midsommar. Den var händelserik och jag kommer aldrig glömma den. Våran träningstid var väldig kul också, med människor man prata om där sol och sommaren.
Vad är erat nästa upptåg? Vi har Fortfarande inte rest ihop och det blir en prövning, det ser jag framemot.
Vad är du och sanna lika med? vi är manliga av oss båda två , hatar dramaqueens och lever livet precis som det är. Klagar, gnäller och tycker vi är tjocka ibland och sedan är vi världens snyggaste of the city.

Min Vän sandra!
Vart träffades ni? jag och sandra växte upp i samma ort. Hon var i början en hästtjej och jag var sporttjejen. Skolan är skolan, tjejer är tjejer. Det var som vanligt, skitsnack, fula ord, ledsamheter men i högstadiet så kom vi i samma klass igen. Där var där det startade, sov över hos varandra, smygfesta ihop och hade det kul. När gymnasiet kom så skildes vi åt varsitt håll där var då Sanna kom in i bilden också, även gryttborn som blev våran gemensamma kompis. Sandras svägerska. Vi åkte mellan städerna och fortsatte våran vänskap genom bussförbindelserna och långa telefonsamtal om killar, sex och skolan.
Vad är det som gör henne till en sådan bra vän? Sandra har kännt mig längst, kan hela min släkt untantill, vet hur allt är. Vi har båda varit i samma båt, med killar, vikt, oskulden, döden, skillsmässor. När jag ska beskriva för henne hur jag känner mig så förstår hon mig på det planet som de andra kanske inte gör. Jag kan prata av mig utan att känna mig dum.
Alla har dåliga sidor , mer eller mindre har sandra det?
Ja men jag vet inte jag har haft mina utbrott på henne i fyllan men kan inte placera vad egentligen. Jag störde mig extremt mkt på att hon sa " jag ska aldrig bli en torrboll när jag får pojkvän" - det blev hon och det gjorde mig ledsen faktiskt.
Sandras griniga sida är Inte och leka med. Hon utan mat en längre tid får henne till ett lejon.
Vad är det som har fått eran vänskap att hålla?
Genom att vara ifrån varandra har nog bara varit bra, ett tag så var det väldigt intensivt, mycket som hände och tillslut blev allt mer negativt än posetivt. När vi träffas är allt som vanligt och samma dåliga skämt och humor. När vi umgås för intensivt så blir vi mer irriterade på varandra.
När du tänker på Sandra som vän, vilket minne kommer upp då?
Det är helt klart när vi bodde i Oslo tillsammans, våra fester, jobb och staden. Det var något vi aldrig gjort förut. Våra fyllehändelser är ju underbart roliga så svårt och välja men en fin tonårstid, ungdomstid.
Vad är erat nästa upptåg? att vi gör en resa, konsert, en ny tid ihop där vi kan vara galna och träffa roliga människor och allt de där som jag saknar just nu.
Vad är du och sandra lika med? vi möts på halva vägen på allt när det gäller diskussioner och relationer. Tankar och åsikter är desamma.

1 kommentar:

  1. Naa snullan va fint! :) Men vad då "för ivrig"? VA VA VA?!?! haha. Älskar dig och saknar dig! Tänker på dig massa ska du veta! Puss Sanna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.