onsdag 24 februari 2010

Mamma Mia


Ja nu har jag sett den filmen för andra gången, kom knappt ihåg den men det är en "good feelings film" allså. Samtidigt som den är romantisk, rolig, fin, vacker natur och man verkligen LÄNGTAR TILL SOMMAREN.
Jag tänker på hon i filmen som vill ha sin pappa, hon saknar en del i sitt liv och det är just hennes far som kan vara av dem tre.
Jag kommer ihåg då när min mamma låg inför döden, några meter ifrån mig. Jag satt i väntsalen precis utanför rummet. Rummets dörr var öppen och jag hörde min mammas tunga andetag och jag skrek och var förtvivlad efter beskedet. "Jag kommer aldrig ha det som alla andra, jag kommer aldrig kunna leva utan min mamma, fattar ni det" Ni förstår mig inte.
Vet inte varför detta berör mig så mkt nu? men kom i dom tankarna.

-Tänker på mor o dotter relation: jag har tänkt så mkt på min mamma nu dessa dar när jag vart sjuk. Hon kom alltid och fråga hur det var, titta till mig och såg till att jag mådde bra. Allt kändes så bra när hon var hos mig, när jag var sjuk.


- Se på inredning, få hjälp med gardinerna (mamma va bra på att sy) jag vet ju knappt hur man använder en symaskin. Att bara gå på stan med henne o skratta åt fula kläder, dricka kaffe, äta, småprata och få råd om livets svårigheter. Allt är svårare utan henne.

- Min pappa gjorde ett bra jobb på min bal, trots att nerverna var utanpå och han börja gråta, så söt på skylten stod det "lilla snubban" för min mamma kallade mig det den sista dagen hon levde. Även när jag var liten skitunge.

- Just nu är det framtiden som är jobbig. Vilka val ska man ta och är det jag gör rätt, känns det bra för mig. Jag Vet Inte, jag vet aldrig längre och det är det som gör mig så sur på mig själv. Samtidigt vill jag så mycket och mina intressen är många men det är inget som klickar. Jag önska då jag hade en mamma också, hon kom alltid med något smart. För det gör duktigamammor.

En sak vet jag, är att om jag får barn så ska jag finnas där tills jag blir 90, jag tänker aldrig dö innan jag sett deras liv, ska iaf försöka. Det gjorde min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.