onsdag 29 april 2015

Nu äre ju onsdag

MEN TISDAGEN

Det måste jag säga att det var en superfin dag.
Först måste jag berätta att jag var helt slut efter healing måndagen och sov länge då på tisdagen och inte nog med det så drömde jag något så fruktansvärt. Först en kille som var helt besatt och skulle bara jävlas med mig för att ha ägarrätt och makt. Vi bodde i hus eller om jag var hos pappa och Vivvi men skitsamma. Han stod i trädgården och Kitty hade sprungit ut, så han tänkte strypa henne med ett rep och jag sprang ut och skrek, barfota och halvnaken mascara som var nedkletat i hela ansiktet. Då sa jag till Vivvi att ringa polisen. Han var helt hög och jag hann få tag på Kitty in igen och var helt förstörd. Polisen kom och han stod fortfarande kvar i trädgården med bar överkropp och polisen som kom var överviktig och 50 plus och jag sa att " Han är farlig" - Ja men jag har handskas med sådana förut. Jag sa till pappa och Vivvi att vi måste flytta, han kommer aldrig ge sig eftersom han hittat mig nu så är det inget som gör att han slutar. Den stressen jag kände i drömmen var fruktansvärd.

Snacka om panik, herregud och jag vaknade till mellan drömmarna och varje gång jag vaknar till så känner jag mig lättad. Jag somnade om så ja, då fortsatte det som värsta virr varvet och jag drömde igen. Om att jag var på en stängd avd med unga som äldre som våldsamma och som mer apatiska typer. Det var mycket skit. Jag orkar inte berätta allt det för det var så rörigt och otrevligt.
Jag vaknade av att min mob ringde och det var Vivvi
TACK OCH LOV.  Jag kom tillbaka till livet ungefär.
Jag berättade allt, det var så verkligt, som jag brukar säga.

Tisdagen så åkte vi iväg och handlade mat och skulle väl egentligen bara göra det men slutade med att jag fick en födelsedagspresent i förväg, av pappa och Vivianne. Jag blev så glad och ja, så glad!
Nu sitter jag vaken kl 02 och lyssnar på feel-good-musik och jag har tillochmed börjat att läsa en riktigt rolig skön bok. Det var komiskt att boken utspelar sig på Kinnekulle, vilket är naturområdet i mitt område. Nu ska jag försöka läsa den och det tror jag går bra för den var så lättsam.

Hepp, dags att lägga sig tro och drömma om något bra förhoppningsvis. Jag jobbar kväll imorgon men hoppas jag får samtal om att gå in o jobba natt istället,  för jag vill helst det eftersom jag och Sylvia jobbar så bra ihop.
Aja allt löser sig. Herrå bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.