måndag 6 april 2015

dagen röd

 
Dagen började med en promenad på 2,4km med Kitty gumman
Jag var dötrött så jag tyckte vi var duktiga.
Det känns ju alltid bra efteråt

 
Frukosten består nu av skaldjursröra lax och brieost
och min algdrink
 
 
Men skenet bedrar: detta åt jag igår kväll o inatt haha!
Jag skäms varken för mitt damm eller chokladpapper :-P

 
 
Tänkte börja dagen med goodfeeling film: Hitch!
Tv och nyheter är ju bara krig så hur upplyftande är det
Visst blir vi irriterade av att se på tvn ibland o det dom pumpar i oss?
Krig rasism korkade gubbar som uttalar sig vårdkris och mördare och mord
Kul start på dagen va? ;-)

Påtal om annandagen var tvungen att googla:
Annandag påsk är inom kristendom dagen efter påskdagen. Har som ämne "Möte med den uppståndne". Tidigare innehöll hela veckan efter påsk icke-religiösa festligheter, vilket under 1800-talet minskades ner till en dag.
Enligt Bibeln såg lärjungarna och kvinnorna Jesus redan på påskdagen; alla fyra evangelierna är överens om detta. Det kan dock vara så att man ägnar påskdagen åt att fira Jesu uppståndelse, och dagen efter (alltså annandag påsk) åt att minnas hans möten med människor.

Så ...så var det ;-) Happy day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.