söndag 26 april 2015

LITE tankar ;-)





Dagens tanke och med alla mina tankar och hur mycket jag kan få ur mig i skrift så borde jag ha skrivit 10 böcker, risken finns att den röda tråden inte håller. Det tjatades det alltid om på gymnasiet och svensklektionen. Dagens tanke är i alla fall om hur människor ser på andra människor. Hur kan en människa bara se andra som att dom har problem, när det i själva verket är person som nämner det som har problem? Wake up. Jag har tur att jag jobbar med dementa och har övat in ett skådespeleri på det sättet att jag inte lägger vikt på det som sägs utan håller med eller försöker komma i samma nivå. Det krävs övning och tillit sedan är det inget facit som alltid går hem och det är samma med människor i vardagslivet. Det är helt otroligt.

Även om det sägs massa goja och kanske till och med sårande ord, så är ord tyvärr det som sätter sig men nu sitter jag och skriver om detta för vi möts ju av människor dagligen som säger ord som bara kommer eller ifrån fulla korkade typer,  eller någon du irriterar dig på, kompisen kompis eller pojkvän familj och släkt. Det finn mycket som är möjligt. Jag fick höra en kommentar ifrån en full person " du är så djup och du sörjer hela tiden, du är här nere och pekar neråt medan jag är mer glad och gör sånt som är roligt jag är DÄR uppe" Det finns bara ett liv att leva"  haha Jaha, det tycker du?

Precis som det är jag som har problem. I det läget så väljer jag att hålla med, eftersom det är till mitt andliga som det syftas på, fast det inte sägs. Nu har jag kommit så pass långt i det och är trygg med vem jag är och vad jag tror på och vad jag vill dela med mig. Sedan är det inget jag tvingar på folk att tro på eller att tycka likadant som mig.
 Det är såklart inte roligt att det görs narr av en men det är något att lära sig, för samhället har använt sig av skrämselteknik när det gäller andevärlden. Om du dör och vi säger att du "lever vidare" skulle du seriöst vilja skrämma dina anhöriga så dom är rädda inte kan jobba eller sova? Skulle du välja att "sitta fast" och inte komma därifrån?
Ne , du vill antagligen ha uppmärksamhet och säga " jag är här och jag mår bra" - Tyvärr gör det ingen succé i tv så det är tråkigt.  Så då görs det tv av andlighet på helt fel sätt, enligt mig.

Det är ju tyvärr så att vi vill matas med sånt och när det sker naturkatastrofer eller andra olyckor som drabbar sju mille folk (helst) då ska vi rycka in för att hjälpa. Vi kan inte tänka oss att hjälpa till i Sverige så fler barn har en trygg uppväxt eller att stoppa mobbing t.ex.?

Den röda tråden haha? jaja nu ska jag nana, ska till Kungsbacka och ha bebismys
Jag räknar mig som "plast moster" haha det gör jag, lillplutten. Nu tackar jag bloggen och du som har läst om mina tankar....


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.