fredag 10 april 2015

Vart börjar jag?

Jag vill först och främst säga Hej
Sedan vill jag säga att jag är jättepigg och klockan slår snart 22, vi ska till Landvetter 06:15 imorgon åker vi hemifrån och jag har ej packat. Som vanligt, sista minuten, ska bara, får inte tummen ur, hur svårt kan det vara?

Sara
Hon är i en process i livet som många kanske aldrig kan sätta sig in i
och jag trodde aldrig att jag heller skulle det, om jag tänker tillbaka.
Vi kan sällan styra seglet dit där kommer, det blir som det blir.
Jag är tacksam för kunskap, lärdom och tillit som du ger mig
Du läser mig som en öppen bok, du ser mellan raderna och det är något du ska ta
med dig vidare som är en erfarenhet som är bra i ditt liv. Den har du ibland glömt hemma när du behöver den som bäst. Din tid nu är svår och jag önskar att detta blir din vändpunkt i livet, ditt nya kapitel.
 
Det är något jag önskar alla.
Att det är nu vi börjar fundera " Vad ska jag göra med mitt liv? Vad är jag? Hur ska jag göra?"
Det kallas utveckling, vi är i utveckling hos oss själva.
Det är en jobbig tid, för jag är själv där nu...
Men: Ge aldrig slaget förlorat Under kan ske...

 Hon är min bästa vän
Hon ser mig gråta, hon ser mig trött, hon ser mig glad, hon vet allt om mig
Hon är den enda som vill umgås med mig när jag bajsar. Det är kärlek.

 Jag är jag!
Jag duger som jag är, jag kämpar för att vara den jag är, jag intalar mig själv att jag duger som jag är. Hur många blir kränkta under sitt liv? Hur påverkar det oss, har ord betydelse?
Jag skulle påstå det, det som kanske du tror minst, kanske blockerar dig mest.
 Dom här personerna är dom som jag tytt mig till när jag var liten.
Jag har alltid sett framemot att hälsa på farmor och mormor, dom uppskattar att jag ringer och hälsar på men det dom inte vet är hur dom har förminskat mig och hur jag har fått jobbat med detta. Detta är något som följer dom till graven och som dom kommer se med andra ögon när dom dött. Jag har förlåtit dom på egenhand, alltså du behöver inte förlåta någon som gjort dig illa med ord eller fysiskt genom facetoface du kan göra det för dig själv, eller genom hypnos. Jag har försökt med båda, hypnos var bra...
Det har alltså påverkat min självkänsla
Jag vill att mänskligheten förändras, ser oss för vad vi är, tar oss för det vi är. Vi är alla människor med känslor, åsikter, tankar, behov, i en process. Livet är en process, en lära, ett skapande.
 Pappa.
Han är här. Han lyssnar. Han förstår det han försöker förstå.
Han är min klippa. Jag säger allt till honom, i princip...
Han tar mig för den jag är
TACK
 Gymnasium tiden är viktig och var då allt vändes upp och ner.
Evelinor. Evelina hon är en underbar person.
Jag önskar vi var bättre på att umgås, det gäller alla mina vänner
Cissi hon är också en pärla
som tillkommit på senare år men som vi också haft
våra uppehåll. Tack mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.