lördag 14 mars 2015

snacka om utsövd

Tjena bloggen

Jag Evelina somnade kl 22:30 och har sovit 8timmar, sjukt, och då är klockan bara 06:30 när jag verkligen vaknar. Vaknat till o från, har drömt så jävligt. Först drömde jag om att jag var utomlands med Camilla min moster, kommer inte ihåg om det var fler men jättekonstigt.Vi hade åkt båt eller färja och detta var typ Thailand. Och vi är framme och har varit det någon dag eller flera. Just då i drömmen är jag på en höjd iallafall och hör två stora valar tjuta, dom har fastnat i något som är väldigt nära stranden, inte på stranden men jag ser dom gigantiska säger man bakdelar? Aja skitsamma dom slår dom i vattnet antal ggr och människor springer. Människor springer och jag ser döda människor 735stycken har drunknat.

Jag får själv panik och tänker på Camilla  jag vrålar rätt ut hennes namn och hon svarar. Jag tittar ner ifrån denna höjd o där nere springer hon jag springer ner ifrån den höjden o möter henne o kramar om. Hon är dyngblöt. Mamma är med också men säger inget. Hon är där som en änglavakt känns det som. Jag berättar i panik att det är 735 stycken som dött och så räknar jag helt plötsligt upp namn som hon känner till även kändisar :-p

Tillslut lossnar det för valarna och dom simmat ut till havs, Camilla säget att vi ska med en båt men jag ägghuvudet vill bada en sista gång...för då har allt nästan återgått till vanligt. När jag är i vattnet så är det strömt så jag får panik o simmar o simmar o kommer tillslut in till stranden.  Sedan hamnar jag på ett konstigt båtställe där vi ska sova tre o tre, men sedan är vi hemma ganska fort. Då vaknar jag upp i vårat hus mitt barndomshem med mamma o pappa. Fast det är nyrenoverat.
Pappa säger något i stil med " Du ser inte se illa ut idag för det som var igår" Jag står då o ska precis sminka mig o tittar i badrumskåpet där har mamma massa smink ifrån ett märke lud...ene haha. Sedan vaknar jag.

Jag har drömt om döden två ggr innan nu på kort tid. Först pappa som drunknat i en källare sedan mormor fast det var nog hjärtat eller naturlig död men ingen hade sagt något.

Konstigt...aja nu är det dags att gå upp, fånga dagen och iväg på healing

Tingelingsching


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.