tisdag 10 mars 2015

BE CREATIVE

 
 
TJENA BLOGGEN
Jag har tröttnat på min bajsbruna puff som jag har vid sängen för att kitty ska komma upp lättare i sängen, det är shabbychicgrön, mintgrön kanske?
Jag har även målat köksbordsskivan i samma, så det är gröna linjen här hemma.
Det som är härligt med att måla är att då är jag verkligen i nuet: hjärnan är nollställd.
Nu ska jag måla något lager till och kanske knapparna i något annat, eller?
Ja det löser sig med tiden, hehe.
Snacka om att verkligen utnyttja tiden idag, tvättat ALLT tillochmed mina kuddar och täcken, pratat i telefonen med Åsa, varit och tränat, har solrosknäcke på tork i ugnen och ska snart ner till Järnia och Ica för att köpa träningsbralls och shoppa loss i salladsbaren. Jag är sjukt sugen på oliver. Sedan är väl tanken att "let it be" och sova innan nattjobb.
 
 
Är du som mig, som lätt fastnar i tankens surr?
Gör något som får din hjärna nollställd räkna matte, yoga, meditation, bada, springa, cykla, måla, pärla, duscha, sortera kläderna i färg haha. Vad vet jag, jag vet bara hur jobbigt det är själv så därför försöker jag att hitta på lite grejs. Samtidigt så behöver jag sova och även ni andra ;-) så om vi börjar med en bra sömn, rutiner och bra mat...
Kan ju inte annat än att göra sitt bästa här i livet, eller hur?
 
KRAM TILL ER ALLA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.