fredag 13 mars 2015

andra etappen färdig





Nu är det målat med kalkfärg och nej det ska inte vara heltäckande
Det ska slipas fram sen för att det ska se ut som det stått utomhus i 100år: tänk vad jag kan lura mitt herrskap. Jag tror det blir snyggt i slutändan. Nästa lager är den färgen det ska vara annars hade jag t.ex kunnat ta flera lager av färg sen orginalfärgen för att sedan kunna slipa fram fler nyanser. MEN jag vill inte att det ska se ut som my little pony 

lufttorkas i två timmar sedan påt igen
byrån är svår med lådorna, tappa tålamodet helt o hållet när färg helvetet blev rinnande pga penslarna...vilket ilandsproblem. En lanthandel i fina vyer o sedan måla möbler o ha cafe plus BB alltså bed and breakfast hade passat mig ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.