torsdag 12 mars 2015

krydda med ekologisk gurkmeja

Gurkmeja

Det har jag i allt jag gör nu, gult som curry men inte alls den smaken
Jag köpte min på lifebutiken, så köp ekologiskt där isåfall..jag tänkte mig på guldmjölk också som också innehåller gurkmeja. Gurkmejan har tydligen bra egenskaper likaså ingefäran, dom två är riktiga bra kryddor att ha hemma. Min favorit är stark paprika också. Jag som äter mestadels vegetarisk måste krydda på rejält. Nu denna morgon blir det soppa på champinjoner och rå blåmkål, ost, havregrädde och kryddor. Tjolahoppsan så lyser solen också ska bli skönt med en lång promenad. 

Jag har sovit ikapp många timmar vilket ni kan förstå om jag frivilligt är uppe vid den här tiden. Nu såg jag att vikariepoolen har ringt också, alltid jobb, alltid redo. 
Fast i helgen ska jag på healing så då är jag ledig ;-) 


 Hemma hos mig lyser solen, härligt att vakna till
Ljuset. Visst är det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.