söndag 18 april 2010

Zumba fitness

om zumba: den skapades på 90talet av sydamerikanen alberto "beto" perez. Med insprierande musik cumbia, salsa samba och flätade ihop detta med sina latinska rytmer. Nu har denna träningsformen gjort succe i Usa Och är nu väldig populär i större städer i sverige/norge.

Jag läste nämligen om det i "topp hälsa tidningen" och nu i veckan när jag skrev på avtal med elexia så fråga jag Åsa och då hade dom det på ett av elexia centrerna. För man kan gå på alla i hela Oslo, det är ju bra för alla har inte samma utbud när det gäller träning,spa avd, och bastu o hejohå.
Nu ska jag göra mig klar för detta, börjar om en timma. Jag hoppas verkligen att jag gillar det , plus att man förbränner mellan 700-800kalorier och jag svettas ju som en gris så det ska nog inte vara så svårt. Däremot taktkänslan är ju INTE på topp direkt o Flåset ska vi inte prata om, men vi ger det en chans och sen så...får ni resultatet från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.