söndag 25 april 2010

påväg "hem"

(fan inlägget sparades inte och jag hade skrivit hur långt som helst , jävla helvete)
Mitt ämne idag var hem, mitt hem, home. Och som sagt :-) vänner , familj och släkt är utspridda. Mitt hem med mor, far och barn finns inte det är dåtid, förr i tiden. Barndomshemmet är historia och minne och det ska jag alltid ha nära hjärtat. För ni vet den känslan när man börjar skolan , byter skola eller klass. Något nytt händer och vad gör jag, hur gör vi det här? Många tankar går runt. Det är ungefär en sådan känsla jag har till mitt hem. Det är livet som vuxen.

Hinder i livet är viktigt för att inse att Jag kan faktiskt förändra min livsstil och göra något annat. Vad blir resultatet, jo din framtid. Framtiden är du och dina möjligheter. Resultat är något som kan bli glädje som tex viktminskning, renovering att du blivit en bättre människa, pigg, lycklig.
Hem ser jag som ett hinder, jag har inget och det är helt great. För det är något som jag måste göra själv. Däremot är jag inte lost utan bara less. Då måste man förändra eller göra något åt saken. Framtiden är spännande ... man vet aldrig, måste våga.

1 kommentar:

  1. Känner mig alltid starkare när jag läser dina visdomsord... =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.