måndag 12 april 2010

kjera hemland

Ja svensk mark, eller norsk egentligen - vet inte vad jag är längre
Landade tors kväll - flygturen var seg, försenat och att det var typ kväll när vi kom hem och regn.
Min resa fortsatte då emot
" vi bor på landet, dttt dttt tuuu", till mormor och kitty som väntade på mig innanför dörren. Mormor med öppna armar och kitty med sina piruetter, sweet. Jag däckade gott i min dubbelsäng hos mormor och vaknade till en grå fredag men umgicks med morbror och familjen karlsson/eriksson. Sandra kom KÖRANDES ifrån m-stad och vi prata, åkte runt och hälsa på, kolla läget på landet helt enkelt.
Lördagen åkte jag tidigt iväg med skruttiga bettan till Pappa i Skara. Sedan vidare till lidköping, torget och farmor för att höra senaste nytt. En sväng in till sanna för att dra en kortslutsats om Marocko. Sedan hem, se film
och vaknade då till en underbar söndag med sol och glädje. Oj så glad jag var, vi myste med lång frukost, kaffe och te på altanen I SOLEN. Mormor började med lunchen, jag lekte med kitty i trädgården och hon njöt av att springa, nosa, äta kattbajs.
Helt underbar söndag då jag passa på och njuta av min sista dag i ledigheten, fågelkvitter, shake och en norsk bok som jag fastnat i. "La den rette komme hjem, eller nåt sånt" Satt i solen och njöt...
OCH nu har måndagen gått - vissa barn som saknat mig väldigt och för vissa var det inget konstigt alls. Jättebra dag och början iaf och Oslo har bjudit på solsken idag.
Skriver mer om resan imorrn, är så trötttter.
Hoppas alla ni mår bra och att veckan fortsätter så, HUGS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.