lördag 28 april 2012

idag slår jag till med ...

En lördags kväll som denna
och för att påminna er så cyklade jag till jobbet idag 8km,
Jag tänkte själv att; vafan nu kommer jag kanske vara dötrött och sedan massage på detta.
Det ska jag säga er: VILKEN ENERGI JAG FICK. Dom åtta km behövdes, för att vakna till både mentalt och kroppsligt.. Jag har ju hela tiden vetat om att motion gör kroppen piggare, men i detta fallet tvekade jag. Ojojoj, så fel jag kan ta. Mitt morgonhumör är räddat.


När jag kom hem så gjorde jag äggröra igen och det är för att jag nu äter ungefär samma varje dag nu en period. Försöker med viktkontroll och jag har också drabbats av beach stressen(hrrrm) Provar och blanda litegrann med kryddningen åtminstone ;-) bara så ni vet.

Ägg - kaffegrädde
wokgrönsaker - torkad tomat i bitar
salladsmix
smällt ost
spenat
sesamfrön
curry-peppar-vitlök-färsk ingefära-örtsalt
väldig enkelt och gott

Slog jag till med apelsinjucie, bara för att det är lördag


Fin kväll till er
och ja, jag saknar mina vänner och umgås med " Hallååå vart är ni" -Ne inget svar.
Jag har alltid varit en tjej med vänner omkring mig, åtminstone en eller två nu så är alla wips-borta.
Att gå ifrån översocial till ööövadåsocial är konstigt, jobbigt och tänkande.
Vissa dar, som lördagar när dom på jobbet är bjudna på fest, har middag dom ska på, födelsedagsfest, tjejkväll, fotbollskväll:  you name it då är det tufft.

Jag trivs bra i mitt eget sällskap med
och jag är evigt tacksam för min hund kitty
mina böcker, internet, mat och pyssla om sig själv med fotbad, ansiktsmask, örtbad och att cykla så nära naturen.
Fast ibland, bara ibland hade det varit kul och bli bjuden på något..

1 kommentar:

  1. Vi saaaaaknar dig med Evelinaaaaaaa!!!!!
    Kom till Oslo snart igen!!
    Såg gott ut det där!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.