onsdag 11 april 2012

Proteinbröd la fantasin



Proteinbröd fick jag för mig att göra idag
Energin kom annars är jag ingen bakmänniska
Jag hittat ett recept på en blogg
Proteinbröd med Kesella

Detta som jag har här är Proteinbröd med keso.
och jag tog nästan samma ingredienser i som med kesellabrödet förutom att detta är mer sötat.

Kesobrödet(som är påbild)
2dl hela linfrön
1dl krossade linfrön
1dl sesamfrön
 en näve valnötter
paranötter (så som behagar kan ta de du gillar bäst)
torkade blåbär(vilken torkad frukt du vill)
soltorkade tomater (ytterst lite)
1dl herbalife proteinpulver (inget krav)
2msk olivolja
4-6 ägg
2-3msk keso
sötat: litegrann med honung och bananbitar
Krydda: vitlök, örtsalt


Blanda ihop allt i en bunke och rör om till en smet
smörj en bakform sedan in i ugnen på 170grader 70 min , kanske lite till..
Du kan variera med tillsättning oliver, soltorkade tomater, solrosfrön, torkad frukt, olika kryddor vad du gillar bäst och vad gäller allergi :-)) Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.