tisdag 1 maj 2012

Dagens inköp av en ny vana!


Nu är utrensning och finslipa hud/hår kvalite med en blandning av
massa vitaminer, mineraler och ENERGI!
Pricken över i:et blir viktnedgång, strålande hud vackert svallande perfekt hår
Hrrrm.. just det.
Hur ska detta gå till?
Jo, jag ska blanda ihop en riktig mysig "lagröndrink" och slurpa i mig på morgonen, en kick för kroppen. Jag blandar i alltihop med apelsinjucie annars kan jag inte få ner det. Och det ska ju vara gott och nyttigt, eller hur?!
Kör detta i blendern med valfri frukt/bär/osötad jucie ev. avokado/linfröolja

Chlorella är en sötvattens-alg och innehåller mer klorofyll än spirulinan, namnet kommer utav just det. Den är mest känd för är att den rensar ut tungmetaller i kroppen och andra gifter.
Tillför även Bvitaminer och har även väldig hög cvitamin innehåll.
Läs mer på rawfoodshop.se
Macapulver: Den innehåller mycket vitaminer också men särskilt kalcium och magnesium som är bra för tarmfunktionen och benskörheten. Jag använder den pga av att den är energihöjande.
Msm: Har jag valt för att den pulverformen är organisk, naturlig skönhetstillskott som är en form av svavel..Den används av oss för att tillverka antikroppar och enzymer och t.ex bindväv, ska stärka våra naglar och hår. Och tillför man även en bra cvitamin källa till detta tillskottet så förbättrar man kroppens upptag av svavel. :)
Chiafrön: De har jag valt pga omega 3 innehåll, aminosyror, protein. Enligt dom i mexiko så kunde man tacka chian för återhämtning och uthålligheten.
Fakta från nätet
Chia innehåller bland annat:
- 8 ggr mer Omega-3 än lax

- 15 ggr mer magnesium än broccoli

- 5 ggr mer kalcium än mjölk

- 3 ggr mer järn än spenat

- 3 ggr mer antioxidanter än blåbär

- mer protein än i havre och vete

- många vitaminer och mineraler

- och är helt glutenfritt och veganskt!
/ Då var det lite nyttigt och nytt ifrån mig.
Ska bli spännande och märka resultat av detta
och det som är så bra ifrån
rawfoodshopen.se är att det inte är så stora förpackningar.
Om det är så att de inte faller i smaken så kastar man inte ut ett kilo eko - mat ;-)



1 kommentar:

  1. Chiafrön är the shit! Provat dem nu och må köpa en påse på supernature, riktigt bra grejjer! Det andra är med bra, gillar och köra Purely Greens och blanda ned med, men du kan kombinera detta med Hampa eller Ärt-protein och en banan med i shakern, bara mosa banan och sen he i allt med vatten till

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.