måndag 7 maj 2012

jag och min far

 

Morgonen började med en livlig diskussion
i tillägg: ingen ger sig.
Gapar och hetsar varandra, den
skulle handla om en kvinna i lidköping som dog i fyllecellen
Polisen/a borde få straff för dom gjorde tjänstefel
Kvinnan hade ätit ångestdämpande mediciner under några månader (tror jag)
och med alkohol kan de bli livshotande.
Och dom bedömde tillståndet fel: hon skulle blivit sänd till sjukhuset
sånt här tycker jag inte ska hända.

Och då prata jag om detta och att människor hamnar i fyllecell
ibland helt utan orsak. Dom drar förhastade slutsatser och borde bedömma på ett korekt sätt
har dom inte sånt i utbildningen?

Många tror att jag och farsan är ovänner.
Janåke var på besök
"Va ni gapar mot varandra?"
Jag: Va tycker du, detta är den milda versionen annars låter de ibland
"hållkäften då" - amen vafan dra åt helvete då, fan.. e de bra så?
sen är det "nutteepappi" och smölleböllen
älskade dotter , och pappa sprang runt köket och in i vardagsrummet och gjorde indianhopp och ropa världens bästa dotter världens bästa dotter jej..

Sen kommer vi till det som är too much

- Pappa vart äääär du? pappa? pappa?
ja men får jag skita ifred, är det viktigt
öppnar dörren och jag pratar helt normalt
" Evelina kan jag få torka mig i röven med stängd dörr"
hahaha, oj förlåt.. tänkte inte på det.

Evelina?
ja, jag är på toa
jaha, är du färdig snart..
men vafan JAG HAR MENS och mensbajsar.
pappa: aah men va du tvungen, mår fan illa..
- ja kan la fan inte hjälpa att ja är kvinna
Du har ju pungsvett de är ju samma sak typ.


Pappa kan jag massera dig lite på de jag har lärt mig idag
Han tar av sig, till kalsonger och ska lägga sig ner...
" fattar du va skönt det är och raka pungen ibland eller?"
AH, MEN VAFAN too much information
men okej, känn på mina ben dom är leeeeena.
Är din pung de med? (jag driver)
Ingen kommentar, han lägger sig ner.

/ Älskar min pappa överallt annat, vi har otroligt roligt ihop och han är en humoristisk gubbe!
Vi rensar luften och i vårat hem härjar ärligheten på högsta nivå.
Öppenhet


1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.