måndag 7 maj 2012

Brrröd

Idag baka jag igen då, inte bara mjölkfritt och glutenfritt utan också proteinrikt

Samma som jag gjorde sist; enkelt och nyttigt
Ingredienser:
- Nötter: valnötter (de som du har hemma och som du gillar)
- frön: Linfrön, sesamfrön, solrosfrön
- fiberhusk och bakpulver
- mandelmjöl (risenta heter märket jag använder) ca 1dl
- soyamjöl (går ju med annat också) ca 1dl
- 1 liten banan i skivor
- kryddor: örtsalt, peppar, vitlök, paprikapulver vaniljpulver
- torkade blåbär

Hacka alltihop i en bunke och blanda runt
sedan tillsätt 4-6 ägg och 2-3dl vatten
Krydda ordentligt och ha ev. färsk vitlök i.

Kan ju ha keso/kesella i också.
Oliver, soltorkade tomater, annan torkad frukt i eller honung.

70 min i ugn ev. lite längre
Gräddas i mitten av ugnen
180 - 200grader.
Sänk graderna efter 60 min.


Njut Nyttigt och Gott! så som de ska vara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.