måndag 14 maj 2012

paniken kom

en rofylld söndag, en fin arbetsdag och lugnt med kunder visst lät det perfekt?

När jag satt vid tvn blev jag nyfiken på utbildningar/kurser och kände att: ja nu ska jag nog utbilda mig och öka utvecklingen. Plus att jag faktiskt vill ha jobb överhuvudtaget, ett fast jobb där jag har min inkomst tryggt och säkert. Och samtidigt vill jag uppnå min dröm med ett eget företag inom friskvård/hälsa/skönhet det är vad jag vill.

Då är mina alternativ nu : företagssäljare med marknadsföringsinriktning
och då tänkte jag att smeta in det i mitt företagstänkande. 2år är den på.
Eller så hade dom en ky utbildning på ett år, kommer ej ihåg namnet att skapa företag.
"Gör din ide till ett blomstrande företag" Nåt sånt.

Mitt upp i allt detta dyker osäkerheten fram och beslutångesten; som vanligt och det är många frågor i huvudet. Hur ska jag gå tillväga med arbete nu? Är det klokt att börja plugga nu och är de det jag vill?
Hur ska jag komma vidare i livet?

för just nu är det ju jobb på helgerna och veckodagarna är tomma (i princip)
Då tycker jag att plugga i 2år och istället göra något, än att bara sitta här och vänta in.
Söker och kollar runt och inget händer.
Livet jag valde var inte så lätt hörreni. Om ni vill komma med råd så är det varmt välkommande.


Kraaam till er godingar som läser mina tankar!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska köra!! Jag är också otroligt nyfiken på vad som finns "bakom hörnet", men är osäker på vad jag vill syssla med. Du vet ju precis! Och det låter helt enkelt perfa för dej..och om du ångrar dig så är du massa erfarenheter rikare.

    Lycka till o följ ditt hjärta. Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.