måndag 20 februari 2012

allt hänger på håret 2012

TRENDER
jag är inte mycket för att följa mode-trender, fast nyfiken..
Och nu har jag googlat och spanat, för att säga det tydligt och klart så är inte jag någon stylist eller expert på detta.

Balsammetoden,någon som hört om den?
Läste lite om den och min moster testar det också det är precis som det låter. Du tvättar håret enbart med godkänt balsam som inte innehåller silkoner eller mineraloljor som då oftast slutar på -cone och xcane som du kan se på innehållsförteckning. (som jag Jämt läser) hrrm.
Först ska man tydligen tvätta med ett sulfat shampoo...
aja.. Detta får ni googla på om ni är intresserade, jag är nyfken på att testa. Pga trött slitet hår..usch!

Hårfärg är ju kul
Rött är tydligen något som många färgar nu.
Det jag läste om är bohemiskt, wetlook och "blå" toner inspirerat från havet
Så ja, nu kanske ni ser mig i bohemisk stil med "havsblåa nyanser i håret"
Med mig är allt möjligt. Mitt hår är heligt och allt hänger på håret, det vet ju alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.