söndag 12 december 2010

hemma i oslo

Vad är värst demens eller fängelse?
allså seriöst hehe detta var första gången som ja jobbat på en avd. med demens. Jag har vart på sjukhuset där det är demens och förvirrade personer men inte en flock. Det var krävande allså, samtidigt lite kul fast tyst och lugnt.
Plus att ja var själv med stängd dörr, nyckel till allt.
En man, i min grupp som ja gav en klem till blev så nöjd.
" Åh det var gott och få"
Vi prata och ja skojade med honom sen kommer han o ger mig en kram igen
" Åh ja er så glad i deg, er du glad i meg?"
Självklart är jag det..
När han hade lagt sig så var han väldigt orolig
" Kommer du imorgon? Vilken dag kommer du? Ons? Fre?
så fråga han om o om igen"
Natti sa jag
ringring på klockan så går ja in till han.
- Han står upp vid dörren o sen grejar han med lampan. Försök och slappna av och sov gott, så ser han på mig
Ja kan inte sluta tänka på dig, när ser ja dig igen?
SÅ SÖT VET DU.
Gentlemen det fanns det FÖRR.
Inga konstiga kod beteende..
  • Nu till nåt annat
  • Ja tänkte sitta, försöka vara kreativ och skriva rim. Se på dettabilden som då är mitt första försök haha. Detkommer bli skojsigt och rart, precis som ja är. ;-)
  • Gick och julhandla i 2butiker sen ska ja in i en till, resten i sverige..
  • Var hos Sverre och snacka om friskvårdsutbildningen som vi går, det är alltid skönt och prata av sig om det som sker runt om och på så fort tid.
Vi kommer bli såå bra !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.