söndag 10 oktober 2010

dagens nytt

Jobb med de äldre.
jag sitter o äter i köket/Vardagsrummet ..tanterna sitter i rullstolarna.
Ja skalar en apelsin..

Tant. -DU...
Jag ignorerar
Tant. - DU
Jag (Tänker) kan ja få äta i ro
Tant. Kan ja få?
Jag. Vad da?
Tant. de där...
Jag. apelsin? (ja tuggar den sista biten)
Tant. Ja, jeg er sulten (vi hade precis ätit)
Jag. det är slutt (hej, kan vi sluta prata)
Tant. EH?... DU!
Jag: vill du ha en banan då?
Tant. Ja...jeg er sulten.
Jag: hämtar en banan och delar den i två
Tant. "det var liten en jag fikk"
Jag. det blir nog... bra.
- hennes familj kommer på besök (YES)

Hade nr 22, en tant som ringde Hela tiden o som säger " syster, kan jeg få hjelp her?" syster! hallå, kan jeg få gå til rommet mitt" "du förstår, jeg bor egentligen ikke her"
haha .. ja..fint jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.