onsdag 11 november 2009

Lärt mig!

Ja, meningen på dagis o skola är att man ska lära sig saker o ting!
Då kommer vi till detta, vad har jag lärt mig om norge o oslo?

Förstår du norska?
- Ja jag skulle säga att jag förstår det mesta nu, en del ord som är svåra o hitta svensk översättning. Min "flytande" norska borde bli bättre.
Det fulaste ordet?
haha, och mitt första som jag hörde: AKKURAT! låter ryskt.. eller nåt
Vad är det norge har som inte sverige? Pengar
Svensk mat eller norsk?
svenne mat utan tvekan!
Vad tänker du på först när du hör norge?
Pølse med lompe
Säg en bra norsk tradtion..
- 17mai firande är mys och det är spec för norskar
Förklara huvudstaden Oslo med 3 ord:
horor( haha , va innan lagen kom i år 1mai. Alltid efter 22:00 så gick dom på karljohangate)
Ne men, avslappnat, rökigt och en fin sommarstad.
Vad är dyrt i oslo?
Alkohol, pizza, lägenheter (hyror) och böter på bilgrejs
Nämn ett fint område?
majorstuen är mysigt på alla vis, fint o bo! Öarna borde man besöka också
Min åsikt om Norge: att de äter aldelles för mycket bröd, helt sjukt. Brödmat är vanligt i norge det är något dom är vana vid o ha till lunch. Tycker personligen att det inte är någon lunch.
Snygga norrmän: ääää, dåligt måste jag säga, sorry!
Besviken på : uteställerna, inget rockigt wow ställe. Stationen är inte så trevlig (se gbg t.ex1000gr bättre) matbutikerna. Fyfan finns inget sämre, måste springa runt på olika inget bra utbud alls och det känns ganska skaskigt..
Gillar! Shoppingen är bra, en del bra restaurangen med bra svensk personal ^^, mysiga små gator, hus, butiker och cafeer. Soft!

/allt för mig idag NATTI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.