tisdag 10 november 2009

Fällan

Ja nu ska jag berätta det som händer under min dag!
Fällan är alltid intressan om man fastnar i eller inte, det betyder allså.
Vaknar antingen kl. 5:20,6:20,7:20
Oftast går jag ut med kitty först, sedan en enkel snabb frukost: shake
Ibland händer det att jag tar en kopp te innan jag beger mig ut i det kalla, det är en viktig del i vardagen mitt morgon te. Seg som jag är, så tar det en stund innan jag vaknar, och det slutar oftas i stress. Smink, packa väskan, borsta tänderna, ipod osv.
Påväg till bussen så är den alltid sen, om det inte är den tidiga vakten jag har!

*Nu kommer vi till pengafällan, det är påväg till jobbet för då får jag kaffesug, sedan kommer rastlösheten (kan inte stå o vänta på tåget utan något drick/ätbart?) en kaffe 20-25kr
Dagen går och man blir oftast trött i huvudet och ganska matt i kroppen påväg från jobbet i tåget. Då kommer vi till samma sak igen, för då är det mer sug på något sött.
Sesamkaka och nötter är favoriten! Kanske frukt, kanske choklad men jag prövar och hejda mig i sista ögonblicket.
*Då är fällan igen, gå igenom en matbutik eller shoppingcentret: Jo men visst där var dom sparpengarna.
Man ska aldrig fråga mig vart pengarna tar vägen, trots att jag är duktig på att spara så är jag bra på att "unna mig själv något" som det så fint heter. Är det någon som känner igen sig? Detta kanske är ett vardagslyxproblem, inte vet jag. Men om man räknar på det så blir det ganska dyrt.. i längden speciellt om man jobbar på barnhage som jag gör och Inte är så täät i plånboken.
Från mig på en liten stund/ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.