torsdag 26 november 2009

Irriterad på det mesta idag

- Jobb snacket? hum.. ska vi skippa det?
snabbt då; Jag gick på promenad till Bibblan med 5barn varav 2gutter som krånglar, skriker och inte hör. Speciellt 1, som ja sa namnet hans minst 10ggr på 1 timme. Hur kan man inte tycka att jag tjatar? Hur ska jag göra? finns INGEN respekt, fattar ni att man inte får lust o bilda familj eller? Det är rätt o slätt fel på barn o ungdomar nu för tiden och JA jag tänker dra alla över en gräns. Ska det vara så svårt o ha innestämma , sätta sig eller gå runt o se på böcker? Nejdå, spring, tjoa och för guds skull säg något fult ord också medans alla andra föräldrar o personal står där. Allt på samma gång, det är så det brukar vara. PUNKT.
Irritation nr 2
- är att jag somnar naturligtvis "en liten stund" och vaknar ... fråga inte, senare helt enkelt. Varenda dag och som denna dagen var det viktigt att sova just en liten stund för att sedan städa hallen.. Har vi städat idag? Nej, för vi var trötta och så var det med den kvällen.

Irritation nr 3
är att jag ska nu lägga mig i tid men kom på "just det jag måste kolla upp det" sedan sitter jag o bloggar när jag egentligen borde lagt mig just nu. Och nu när jag tänker på det så hade jag hunnit sitta med en ansiktsmask, innan sängen kallar. 2 i 1 , det är så jag tänker nu för tiden. Så mycket som möjligt på en gång, samma på jobbet om jag går ner på toaletten "tar du med torkepapir, dopapir och se om det finns noe mat o lage"

Dagens bästa: Jag kom iväg 20min tidigare för att fixa med hyran så den trekks direkt när lönen kommer in på kontot. Släpkärra finns det , finns 50 statoil i oslo så det är nog lugnt. Mormor ska beställa SPA övernattning 22-23 dec och förstår ni att jag läängtar, detta är vad jag behöver. Njutning, avslappning, beröring, äta bra, röra mig, känna att jag lever.

OM : jag hade ett jobb där det inte var stress, tidsbrist, och allt inte handla om just tid så skulle jag må så mycket bättre. Då kan man slappna av tänka, vad har vi lust o göra? Vad ska vi hitta på? Pedagogiskt, möte, planläggning osv ibland är det bara för mycket med sånt.. faktiskt.
Om jag hade pengar så skulle jag inte jobba heltid, jag skulle behöva 1 dag ledigt i veckan plus helg. Jag känner inte att jag är en människa när jag måste hela tiden. Sedan slutar, börjar min dag med stress, underbart för kropp och själ. Det är de jag menar människokroppen mår inte bra av det och ska inte ha det. Harmoniskt , lugnt med ett sting av rock! perfa!
Det slutar vi natten med / Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.