söndag 15 november 2009

Good morning sunshine/lady/beautiful

Det funkar på helgerna när jag får sova ut och vakna när jag vill!
Men sorry, vardagsmornarna vill jag ha i STILLHET! Det ska bara vara om det är något i kris, nöd, eller brinner. För mig passar det bra och bara vara. Annars är jag inte så sur på morgonen bara inte så pratglad. Som jag så funkar det att prata o vara glad när jag fått sova, morna mig och så.
Idag så fick jag veta att mormor ligger på sjukhus, Igen och nu är jag mer irriterad än rädd. Det är inte bara ett hjärtproblem det har med hela kroppen o göra. Kropp, själ och känslor: det hör ihop. Min råd har vart länge att bygga upp kroppen på omega 369 fetter ihop med vitaminer osv. Och göra sin vardag mer trivsam, rolig så man mår bra! Önska jag kunde hjälpa momo med det.. tyvärr är jag för långt borta. ÅÅÅH frusterande. Varför kan man inte prova de?
Min stress t.ex den gör att jag mår dåligt i vissa perioder, skulle jag bara kunna hantera det så vet jag att jag skulle må toppen. Det handlar om att hela tiden tänka "nu ska jag göra det" " nu måste jag gå ut med kitty" " nu ska jag ordna med det så jag inte glömmer" Ja ni fattar, det gäller och hålla fokus och det gör jag inte alltid. Fokus på det man gör, det man vill och se till och göra det bästa av det, planläggningen är viktig också. Fan att man ska behöva tänka haha!!
/ vihörsav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.