tisdag 20 oktober 2009

nu ska ni få höra

Personalmöte! 17 15- 18 30
Här är det ett dagis som måste jobbas med ifrån grunden. Inget är organisert eller RENT. "Vaskedamen" har ett eget liv o kommer när det passar, plus att hon städar knappt, kanske 15min max o använder nästan inget vatten. Går o sprayar med en flaska, 2sprut kanske.. Värt. Och får betalt för det hon gör?! helt sjukt
"spara o slösa" i en barnhage Sparar man utan tvivel på allt man kan. Sparar på vikari, sparar på utgifter, sparar på leksaker, sparar.. ja ni förstår.
Vårat kära personalrum Ser inte uuuut!
- Rutiner o regler för barnen fungerar för varje avdelning men inte tillsammans.
- Vi gick igenom alla högtidsfester, Lucia, jul, osv..
Jag gillar karnevalen då, där är jag med på!
-Att vi ska ha dugnad, innebär att vi ska rensa ut det vi inte vill, det som ska målas, få dit en konteiner. Så snart händer det något, vilket är på tiden.
Bestämde lite datum och sånt
Så mycket sjukskrivningar o sjukdom det är i denna branchen, kommer inte ihåg att det var sånt när jag var liten? Jag tyckte ju om "dagmamma systemet" det var mysigt. Jag var bara på dagis på sommaren o sedan hade vi en lokal där alla dagmammorna samlades och det var Stort, att träffa de andra ...
Det jag skulle komma fram till är att det verkar inte vara system på någonting och har aldrig vart det i denna barnhagen. Och plus att chefen är sjukskriven en månad till och vart det tillochfrån sen jag börja för 6mån. Nu är den andra fagledaren sjukskriven också.. jaja, kaos! Varför lyckas jag få detta jobbet? Jag är hemmafru, sköter barnen, städar, lagar mat, in o ut ur diskmaskin osv.. Allså man gör ju inte det varje dag men man hjälps åt. Vi har olika uppgifter pga vilken tid man börjar Tidig Mellan Sen.
Nu är det helg för mig på tors efter jobbet GÖTT, SVERIGE VISIT!! I F*CKIN LOVE!
/Nu är det verkligen tid för läggdags, bye

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar!
    Såg att du kommenterat för typ 2 veckor sen men jag har haft bloggtorka och inte haft någon skriv lust.
    Men nu är ja på G igen =)
    Snygg blogg förresten!
    Mvh Linda

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.