onsdag 30 september 2009

Min första hummus, gott

Middagen blev ju som sagt lax,champinjoner med hemlagad hummus, gluten o mjölkfritt!
blötlägg kikärter över natten(passa på o gör mycket som är perfekt o stå i kylskåpet)
*koka i 45min (då kan man göra annat medans man väntar) bra om man inte är så hungrig då
*kryddor: salt,peppar,vitlök o cayenne/chili
*ganska rikligt med olivolja
*rosta sesamfrön i stekpanna (OBS torr stekpanna)
*stavmixer, späd ut med lite vatten under tiden
*och sedan strör man sesamfröna över, rör om, om man vill- kan använda till dipp,grytor, pålägg, tillbehör som dressing t.ex
/ good luck/klarar jag så klarar du

1 kommentar:

  1. jag gillar ju iof vintern då men det är hösten som är så fuktig och ruggig som jag inte är så förtjust i. Bara när det är sol och man kan gå ut o gå i ett par timmar.. då är det bra med höst =) ja det kanske vi kan göra då, var ju jätte länge sen vi träffades ju. Jag kan ju kanske ta mig en tur till Norge med någon gång.. har faktiskt aldrig varit där.. :) P&K Ida

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.