tisdag 12 maj 2015

det viktigaste är: skrota lagom



Ingen människa ska  säga vad du ska göra vad som är bäst för dig. För vi medmänniskor är bäst på att ge andra råd därav jag själv. Det är något jag försöker jobba bort. Alla vet hur vi ska göra o vad vi borde göra för att uppnå våra mål. Vi vill gärna lägga våran egen värdering i hur det ska bli bättre för den som frågar om råd. Det är något som jag inte är med om så ofta längre men förut
 Sedan tycker jag att vi ska skrota ordet lagom, om jag får barn så ska jag aldrig tuta i dom att lagom är bäst. Samma som att säga att "passa in nu, smält in" var lite beige. Beige är samma som "var som alla andra inte dig själv" 

Däremot är detta bra " tänk innan du pratar" o att känna in läget i ett rum som vi går in i gör nog alla någon gång i sitt liv. O det är bra. Det är så det är att jobba med dementa. Det är mycket intutivt arbete (känna av i humör osv) 

Det jag menar med lagom är att du ska inte vara lagom. Du ska vara dig själv du ska inte passa in du ska gå din egen väg. Det är.något jag önskar en vuxen hade sagt till mig när jag behövde det som mest. Däremot sa mamma alltid "Evelina du ska vara kräsen för du ska inte ta första bästa" Så är det med mig, jag letar alltid efter 'just det där' jag är sällan nöjd. O det tror jag är bra samtidigt kan det bli eller det blir att jag tänker o analyserar mer. Jag är sökande o det är jag fortfarande. Jag är nyfiken på livet. För det går att expandera i tanken med människor men mest med oss själva. Vi är våran egen kraft, vi bär på så mycket kunskap att vi behöver enbart: tillit o passion till oss själva.

Jag vill dela med mig av allt jag har i huvudet. 
Vi alla har något att ge till andra, precis alla även den som glidit på räkmackan. 

DeT som ekade i huvudet var " skrota ordet lagom" lagom är inte alltid bäst. Vem säger det egentligen?  Samma med vad du tror: tro det som är sanning för dig, ta inte till dig allt vad folk säger att du ska tro. Du vet själv, vi alla vet vad som är sant för oss

Thats it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.