torsdag 7 maj 2015

andligt möte

 
 
 
Vi förtjänar en sannhet runtomkring oss Vi förtjänar Respekt Kärlek och Tillit
ifrån våra nära, även ifrån jobbet och av våra grannar.
Vi glömmer bort alla fina människor som faktiskt tycker vi är fina snälla och som tycker att vi alltid "säger hej och är trevlig". Det ska inte mycket till för att göra andra en tjänst, minnet sviktar oss för vi stressar igenom dagarna veckorna och månaderna, tillslut vet vi inte vem som stått bakom oss i kön inne på Ica eller barnet som cyklar samma tid efter skolan, när du kanske är på väg till jobbet eller tanten som alltid står i trädgården varje förmiddag när du promenerar förbi.
Det vi ger ut till andra förtjänar vi också att få tillbaka, så öppnar vi ögonen så ser vi ett leende, ett tacksamt nickande eller hur omgivningen är. Vad säger det om oss? Vad säger det om dig?
 
 
 


 
Idag hade jag ett andligt möte, jag tränade på en sittning med en kvinna på fb mailen som skrev till mig för länge sen. Nu kände jag att jag hade tid igen att ta igen detta, för att för egen vinning få utvecklas, öva, lära mig, träffa nya människor online: både döda som hon som var en kvinna med stort hjärta. Hon var så tacksam, tårögd och ville så gärna ge något i gengäld (om det finns något jag kan ge för detta) Det är ju just det som är charmen. Jag får chansen till att förgylla hennes dag genom att förmedla mellan världarna och få ta del av hennes liv i en kort frekvens, för mig räcker det. För mig är det viktigt att hon mår bra, känner sig tillfreds, glad och upplyft.
 
Detta gör mig inte till en guru eller någon speciell varelse däremot vet jag att det finns något fint i varje människa. Vi vill gärna sätta varandra på piedestaler o tillbe som en gud, att betala för tid för annars utnyttjar du människor. Vi är uppväxta med att göra Rätt för oss. En människa som tar pengar för sin kunskap är såklart rätt, men ingen självklarhet alltid enigt mig. Jag tycker vi ska sluta att slå på oss själva, vi äger lika mycket kunskap som en läkare och vi äger lika mycket rikedom som dom som är miljonärer. Fast vi har en annan rikedom en annan kunskap och erfarenhet som någon annan inte har, för alla bär vi på olika erfarenheter som är minst lika mycket värdefullt. 
Jag är inte heller mer djup eller andlig som en läkare eller en miljonär. Vi är olika alla, men vi bär också på mycket gemensamt fast våra vägar har korsat varandra eller gått olika stigar. Olikheterna gör oss väldigt lika, i svåra situationer, känslor, uppförande eller i tanken och mycket annat.
 
LÅT OSS VARA SNÄLLA EMOT VARANDRA
LÅT OSS BE OM HJÄLP
HJÄLP ANDRA
LÅT TANKARNA GÅ FÖRBI
SÄG NÅGOT FINT
TILL DIG
TILL GRANNEN
TILL DIG
TILL TANTEN
VRID TANKARNA TILL NÅGOT FINT
DU GÖR SÅ GOTT DU KAN
JAG GÖR SÅ GOTT JAG KAN
JAG ÄR RIK
JAG ÄR MIG SJÄLV
JAG ÄR BRA
VI ALLA ÄR ETT
VI KOMMER IFRÅN SAMMA STÄLLE, IFRÅN BÖRJAN
GLÖM EJ DET ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.