lördag 23 maj 2015

allt är möjligt. vänd upponer på allt. varför inte...




 Wentworth prison
Ja jag tjatar om det men den serien är bra. Handlingen är bra o spännande
Vi får följa Bea s tid i fängelset hon möts av rationer manipulation pysisk o fysisk smärta. Jag tittade på det när jag var yngre när jag hade liten butk tv på rummet. Jag satte på den när mamma o pappa somnat o såg på arkiv x o bl.a kvinnofängelset som då utspelades på 70talet, det var inte lika mycket av det som det är nu med intriger pyskiskt o fysiskt o man får vera mycket mer om dom olika personerna. Aja. Se om ni vill. ;-)
Jag gillar fängelse serier samma som prison break. Bea smith den rödhåriga är en powerwomen o har nu börjat " start to begin with the long game" hon är grym QeenBea kallas hon nu vill ni veta varför börja se den.

Aja förövrigt är jag uttråkad. O såg dödsannons på en kille som jobbat hos oss 33år gammal, Jens. Han var speciell på ett sätt men verkade väldig intelligent. Tragiskt, det kan komma när som helst o påverka oss o helt plötsligt är livet här, det är slut.
Gäller att vara rädd om sin familj o sina vännet o att vårda dom väl, tiden är inte så lång.

Påtal om tid så har jag panik imellanåt, jag vill så mycket men det händer inte mycket (tycker jag) jag är hård mot mig själv som vanligt. Det händer mycket det gör det väl men jag blir sånn när jag jobbat natt o är hemma i lägenheten o allt kommer över mig.
Jag ser mig själv på bilder o känner inte igen mig, jag mår dåligt över det nu, det gjorde jag inte för ett tag sen. Det jag ser det jag känner gör mig illa till mods. Kan någon verkligen känna o tycka annorlunda om mig än vad jag själv gör? Just nu intalar jag mig själv att det är minst sagt omöjligt. O det är orättvist. Mitt vardagsliv... jag känner att jag borde gräva en grop o dö. Känns meningslöst om nu livet ska fortsätta såhär: jobba jobba jobba vara orkeslös gå hundpromenader i stora tröjor o vara osynlig. Jobba o gå in u väggen? Fikan med challan en till två ggr i månaden är the big moment. Eller det där samtalet som kommer då o då. Pm som kommer också, allt det är tacksamt. Naturligtvis. Det är mitt vardagsliv privatliv som är...

Jag försöker ...
men det är inget som funkar
Snälla liv- vänd upp o ner på allt-

Min mormor som jag kämpar med
nu har jag börjat att ge henne dvitamin o magnesium.
fuck demens. Allt är möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.