lördag 23 april 2011

Mitt liv med glädje

Skapa ditt liv med glädje har jag skrivit på min logg.

Hur skapar jag mitt liv med glädje?
Fokusera på hur jag mår just nu, vad kan bli bättre? Acceptera att just nu kan jag inte göra situationen bättre. Okej då får det vara sådant en stund/halvdag. Att acceptera en händelse eller en diskussion, irritation eller vad det än är. Det är en god sak att bli medveten om.
(sedan är det inte alltid jag accepterar Men är medveten om det )

Jag tycker att jag får glädje av att andra glädjes i mitt sällskap/hjälp/råd eller jobbsituation kan väl också säga att om jag får höra tacksamhet, förlåtelse, ärlighet och smicker över att jag gjort en person glad t.ex Så gör jag något gott mot någon så får jag glädje av det små ögonblick som förgyller dagen.

Viktigt att rensa bort dålig energi och att lära sig lägga saker bakom sig/ person som tar hela dig och ingenting i gengäld, under en lång tid så tär det på relationen och gör dig mer sårbar än lycklig. Att rensa i sitt vardagsliv, privatliv tycker jag skapar om inte annat ny glädje i Hela sitt liv. Tveka inte, bara gör det För din skull ingen annan!



Jobb hela påsken, nu är det nattiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.