torsdag 17 februari 2011

Vilka roller är i din personlighet?

Vilka roller har du?
vi människor går ut i in i våra dagliga roller som t.ex som granne, son, far eller sambo. Personligheten är vad du skapar den till och ger kärlek omtanke o näring till.
I relationer så säg ett par kan egentligen vara grupp men vi har tar ett par som exempel.
Där har vi båda två något och tillföra i relationen och så växer den blir större, blommar och det blir fina rosor,tulpaner, solen skiner och blir en väldigt fin relation; som är själen i relationen.

En dag i maj så kommer plötsligt ogräs in i denna fina relation och nu har ingen av dom två skött rosorna och blommorna.. Det handlar helt enkelt om att bidra, ta vara på att det inte bara blir kaktusar i denna relationen. Rensa och få in nytt liv i detta som bildats från både A, B sidan.Detta är Ett sätt och se detta som jag då tycker är bra.
A = kvinnan C själen som ni två bildar ihop B=mannen (kvinnan)

Genom att tänka efter på sin personlighet Vad har jag för roller? Vem är jag tryggast på? Vilken relation skaver kanske jag har en dålig roll som dotter, svärdotter dagismamma vad som.

Nu kan denna se helt annorlunda ut, jag har tagit min ur mitt liv nu och inte tagit med så många roller. Dom går lite in i varandra, detta är ett sätt och jobba med sig själv och kanske förstå sina kreativa processer bättre.
Istället för att säga " jag har ett problem" så kan jag säga "jag har ett problem med min arbetsrelation" Jag har ett problem med en relation till en vännina" då är det där ja ska sätta fokus. Hela livet och alla relationer är ju inte dåliga pga att en skaver och för att där har det växt lite ogräs och en kaktus är påväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.