måndag 11 januari 2010

Akerbrett

heter pulka på svenska.
Måndagen var jag som ett barn på julafton i backen. Dock kan det bli lite norsk-svensk missførstående.
Jag: SE UPP I BACKEN FYRA HÅL I NACKEN
A & L - Evelina sier att jag er naken, Evelina det heter inte fyra hål naken. Sköna barn allså haha. Nu har dock min svanskota fått stryk, inte nog med i fyllan att jag halkar utan idag påväg till bussen och det var värre nykter. Det är en liten backe ned typ, där halkar jag o rätt på rumpan o nu menar jag att smärtan känns inte bara där utan huvudet o illamående kommer. Vadå kärring lixsom och så får jag sitta på huk för att smärtan i svanskotan är olidlig...
Jag får erkänna att jag börjar på o växa upp , tyvärr ingen ungdom längre men det är extremt kul i snön allså bara man har bra med kläder på sig. Mitt barnasinne är jag glad att jag har!

För övrigt:
dagens mat: först min äckliga nässeldrink, shake, men sedan blev det köttfärs o massa svamp med grönsaker.
dagens bästa: sova efter jobbet
dagens sämsta: att jag städar varenda dag, om inte tvätta, så står det disk överallt om inte det så är det småplock, sopor, glas,burkar.
Veckans höjdpunkt: ännu en väntan på lönen så att säga, vi ska på hembesök till ett barn på tors det tror jag barna ser framemot iaf.

adjö på ett dag kära ni där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.