fredag 28 oktober 2016

Upp och sen ner

Alltså, så trött på mitt humör som åker upp och ner och är 9/10 fall deppig på kvällarna.
Jag har tappat min braiga kost jag hade för några månader sen, så måste förbättra mig men haft dåligt med pengar och ingen lust att äta nyttigt, utan leva på tacochips, dipp och ostar...

Jag har en ren månad, inte för att jag druckit mycket direkt men efter jag började jobbet så blev jag sugen att testa att kombinera mat och dryck, ett glas till maten, eller på kvällen till tända ljus. Innan det så drack jag kanske var tredje månad. Så nu vill jag känna mig fresh i kroppen igen, även om det inte syntes på träning, eller viktuppgång så tänkte jag på mina organ. :P ett vuxet tänk.

Nya tider, jag ska till Oslo en sväng i nästa vecka, för att skingra tankarna och prata om hur jag är och hur jag tänker, det känns bra när jag är på besök där. Gå i stan och promenera...
Blir nog ingen shopping, tycker inte det är lika kul längre, som förr. Vill hellre vara lycklig med människor omkring mig, det är värdefullt för mig.

Jag var på arbets intervju idag så får se hur det går, fått mycket nej nu så försöker hålla mig neutral. Jag får se...
Tack Sanna för att du pushade mig, den kvällen annars hade jag inte sett annonsen. Jag tror det finns en mening med det som inträffar, för hur stor är chansen, jag är rätt pissed off på AMS sidan. Ibland är det väääldigt uppskattat med en vän som både lyssnar och hjälper till

Rätt kul och blogga ;-) även om ingen läser, för det är skönt att skriva av sig. Jag känner mig rätt
isolerad här, ne men det passar mig bra...

Jag jobbar hela tiden med mina tankar och positiva tankar, skriver ner meningar som är motiverande

T.ex - Jag är tacksam för min vän Sanna som förde mig till detta jobbet
         - Jag är tacksam för att jag har en bil som jag kan bara åka iväg med
         - Jag är tacksam för att min mormor besökte mig i drömmen inatt, Tack mormor!
         - Jag är tacksam för mitt nya jobb (man ska tänka att man redan är där)
         - Jag är tacksam för att mitt nya jobb ger mig utmaningar

Testa själva och känn att när du tänkt positivt och på det du har: hur känns det i kroppen? Jo jag känner mig gladare...så även om jag haft en down kväll, lyssnat på en kärlekslåt som jag gråter ännu mer till just då, så när jag lägger mig kan jag tänka såhär. Ibland kommer deppen så sent på kvällen så då är det svårt, men försöker vända och vrida...så tillslut känner jag ett lugn. Nu låter jag kanske sjuk i huvudet haha, men är inte sååå illa. När jag haft det så länge, sen Daniela dog (två nära dödsfall) så har jag levt med det och är van. Det är 10år liksom. Finns dom som har det värre och så länge jag har tak och mat så är jag nöjd ;-)

aja, det var lite om mig, igen. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.