söndag 26 juli 2009

Oslo

(Helgen med Sanna!)

Egentligen så.. det börjar alltid storbarna meningen med, i alla fall några.
Låter väldigt klokt och förståndigt då, tycker om barn när de hör på vad man säger men Faktiskt så är det bra med lite motstånd också.
Det jag skulle säga var att Egentligen så har jag aldrig haft motstånd på det sättet som man får i detta jobbet.
Ingen dans på rosor med barn och vad mycket jobb det är. Jag beundrar de som har 3småbarn, som förälder måste man kunna planlägga och jag undrar hur man får tid? Och stress som redan finns i vardagen, den måste ju bli större. Sorry men barn får mig att få panikångest, men det är såklart att det är fint och en gåva som är helt otroligt att vi människor har. Inga syskon är lyx men samtidigt är jag och kanske andra avundsjuka på att det finns dom som har sådan fin syskonkontakt och gemenskap inom en familj. Och bara för man inte har syskon så betyder inte det att jag glidit igenom livet och får allt och inte har jag varit ensam, som många tror. Massa kärlek, kusiner och vänner som har funnits, en del som gått och en del som kommit sedan några man har "hittat raggat you name it!"
Jag älskar mitt liv nu och jag mår bra på många sätt, sen vet jag inte om jag kan kalla mig lycklig?? Återstår och se längre fram, i framtiden.

Söndagen har i alla fall varit skön och lugn
först så sov vi bort hela förmiddagen till kl 14 men sedan så tog jag med kitty till Birklunden på söndagsmarknad efter jag hade vinkat av sanna vid bussen. Marknaden är som loppis fast kanske lite dyrare saker också det är där varje söndag från kl 10.
Jag köpte ett par mossgröna "convers" som kosta 20kr som jag nu har tvättat i tvättmaskin, som Nya! Köpte ett par blåa örhängen också. Shopping gör kvinnan glad inget tvivel om det. Helgen har glänst av vin, shopping, kaffe,god mat, regn, schlager, dans och 2stycken kvinnor som vet vad livets goda är: jag och sanna.
Inlägget blev lite blandat med allt, en mix! /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.