onsdag 24 januari 2018

Gräva i ditt inre

Förminskande, värderande eller dömande ord från föräldrar, andra betydelsefulla vuxna eller skolkamrater sätter djupa spår. Det är kraftfulla suggestioner, förslag, till ditt undermedvetna sinne. Det är där alla tankar, känslor och upplevelser lagras som i en gigantisk hårddisk.

Detta avspeglar sig sedan i din självuppfattning och din självkänsla. Liksom din inre trygghet och självrespekt.Det påverkar ditt språk, dina ordval och även ditt kroppsspråk. Det bidrar till din inre dialog och ditt ”självprat”. Vad tänker du om dig själv? Vad säger du till dig själv? Hur pratar du om dig själv inför andra? 

Allt du tänker, känner och gör som är negativt för dig och får dig att må sämre, är en form av självsabotage.



Hypnosterapi är en kraftfull process där man letar efter orsaken till ett problem, ofta en händelse i barndomen. När man hittar ursprungskänslan och själva kärnan så kan vi genom flera olika processer skapa och uppnå djupgående förändring.

De begränsande övertygelser som klienten haft om sig själv kan plötsligt förändras genom nya insikter och en ny förståelse för sig själv. I den processen sker en direkt omprogrammering som frigör och släpper de negativa känslor och energier som ligger lagrade i din kropp, dina cellminnen och dina sinnen. 

Jag: Idag kom dagen då jag körde ner till västkusten för att möta upp Elisabeth för hypnoterapi. Det är väldigt logiskt, faktiskt. Hon hjälper till med verktyg för att komma vidare. För att vi ska kunna släppa på blockeringen. En mediativ stund blir det. En inre resa.

Jag kommer ihåg allt jag säger men kroppen är i sovläge. Jag jobbade idag med en tung sak som varit med mig i mååånga år. Jag var helt snurrig och illamående.  Huvudvärk from hell med. Rödvinshuvudvärk fick jag så tog två alvedon, tro det eller ej. Det kunde bli en sådan reaktion sa hon..

Fyy... Nu ska jag vara ledig en vecka o känna av. Det är jag bra på😉 men jag kom långt idag. So step by step. Vad är det som är så skrämmande att gräva i sitt inre? Sårbarheten? Skammen? Stoltheten... finns många ord för känslan. Inget rätt. Inget fel.

Reflektera.är.livets.hjälp.självinsikter.kommer.då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.