söndag 21 januari 2018

Själskraft

Våra tidiga barndomsupplevelser och senare livserfarenheter har påverkat oss känslomässigt på olika sätt. I grund och botten handlar många av våra problem och sjukdomar om stress som skapats av negativa känslor och upplevelser under vår barndom och uppväxt. Det här ger en negativ programmering i vårt undermedvetna sinne, skapar stress i våra celler och störningar i kroppens energisystem. När vi inte tar hand om våra känslor, när vi håller våra känslor inom oss och lägger locket på förvärras våra symptom. Det kan yttra sig i form av spänningar, värk, oro, ångest, nedstämdhet och sjukdomar.
Det finns mycket stora studier och forskningsom bekräftar hur trauman påverkar människors hälsa och livslängd negativt. Psykiatrikern och trauma- och stressexperten Besser van der Kolk säger att en traumatisk barndom kan leda till psykisk ohälsa och beteendeproblem.

Med detta kopierat så närmar jag mig min resa, med terapi (hypnos) för att ta itu med mitt bagage som jag lyckats få ihop på 30år. Sjukt. Jag vill inte leva såhär och jag vill inte dö inombords heller. Så dags att satsa på sig själv. Kommer ni ihåg loppan vi gjorde när vi var små? Barnen gör det än. Borde vuxna ha så det står vad vi ska ta itu med. Stort som smått. Vissa vuxna. Annars kan man göra en o skriva massa kul, partytrick kanske? 😂

Alla tror iallafall inte på detta och det är okej. Jag vill ha tillbaka min själskraft. Kan väl säga att jag reprogrammarerar. Jag lever på hoppet att detta är min väg tillbaka. JAG LÄNGTAR. Detta kmr bli intensivt arbete och jag litar på Elisabeth till 120%
Nu kom illamåendet med, dags att försöka sova

Jag kommer skriva mer om detta sen. För mig är själv kan det vara skönt med. Hypnoterapi. I love you already

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.